Saturday, July 11, 2009

~Walimatul Urus~






Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Ia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya, dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir [Ar-Rum,30:021]


.
Bismillahirrahmanirrahim....

.

One of the things that had been determined by Him when we enter this world is our better half. the person, who according to the holy Qur'an, resembles ourselves; our behavior; matching our personalities..
.


"(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia." [An-Nur,24:026].
.


It is true that as a girl, or i might say, woman.. we expect our partner to guide us, to be better than us, to always be the one who advice, correct us when we are wrong.. but, it wont happen that way. we know that Allah is Maha Adil.. so, we need to make sure that we become a better person, in order for us to receive what is 'adil' for us.
.



May all of us become that "perempuan-perempuan yang baik".. insyaAllah... n semoga kami berdua juga tergolong dalam golongan2 yg 'baik'.. amiinn..
.



With that, I would like to 'inform' (as some of you definitely wont be able to come), about our walimah.

.

Akad n Walimah at Kemaman, Trg


1st August, 18 Syaaban





*enlarged map


Walimah at Segamat, Johor
8nd August, 17 Syaaban










I already posted the cards to some of you, whom i know the address. tiba2 baru sedar yg i dont know most of my friend's address.. hoho.. nway, if x keberatan, do leave your address. jzkk.


5 comments:

Anonymous said...

~ الحمد لله

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep \(^-^)/
Eba is super happy for you *hugs* and super sad as she can't come to one of her fav persons big day boohoo!

padi hijau said...

masyaAllah..

hehe, nice card~ i loike!
'ala kulli hal, barakAllahulakuma.. =]
i know i can't come.. huhu.. maaf byk2 yek..
moge jd azzaujah assolehah, amin3..
dah x sabar nk tgk anak kak awe.. ngahaha..

tun_telani said...

Eba: double *hugs... k'awe really love u.. xoxo!! its okayy.. i know u'll pray 4 me =)

padi: toce2.. jzkk.. ngaaa!!!.... malu laa... huhu... amin2..

Husna Mohamed said...

ingat ke memang sure confirm pasti yakin teacher xkan jemput org punyer time dia kawen nanti...
walaupun dah banyak kali bgtau 'mesti'...

anyway.

tima kaseh banyak2 x terhingga kat teacher coz bg org address blog. kalo x sbb nak kawen.. hmph... haram nk dpt add tue.
tgklah. kalo ada org nak anta. @ pun suruh ipah aje jd driver~minah tu da ada lesen skang thi3..

1st of August, x sabar rasanya!~kata hati teacher ekekekek...

tchr awe said...

heh heh.. owh welll~ (gaya gedik)
ha'ah.. paksa je sape2 jadi driver.. dh suruh mama tchr tampal xtra kad kat notice board, nnti nk kene check mama tampal ke x.bankrup aa kalu nk kasi kt semua students.. ramai ngat dek pun.. hehe