Tuesday, June 20, 2017

Sweet Potato Balls/ Bebola Keledek


Assalamualaikumm....

Puasa ni tiap2 hari buat kuih. Suka dapat hantar ke surau 😊 abah beli keledek, ingat nak goreng je. tun memang rebus dulu kejap, pastu baru goreng. sekali tersalah rebus sampai empuk 😂 jadi terpaksa tukar plan.

Suka makan keria dan cek mek molek. Tapi tak pernah jadi. Tun gugel resepi, jumpa resepi bebola keledek ni kat daput kak Paty. Nampak senang, jadi tun buat yang ni je. 


Suka resepi niii.. senang nak bulat2 kan. xde nak melekat2 kat tangan. Bila goreng, lembut je. Rasa mcm keria dan cek mek tanpa salut/inti gula. hihi... Harith sukaaaaa.. habis separuh pinggan kat dia 😋

Pastu baki keledek tu tun guna resepi ni buat cek mek molek.. hihi..

Sweet Potato Balls
Resepi: kak Paty
Sumber: tun telani

Bahan2:
  • 450 g keledek - tun rebus dengan sedikit garam, rebus baru timbang, tp timbang dulu pon ok. agak2 je
  • 1/2 cawan tepung pulut
  • 3/4 cawan tepung beras
  • 1/4 cawan gula
  • 1 sk baking powder
  • minyak untuk menggoreng

Cara2
  • Gaul semua bahan hingga menjadi doh lembut
  • Jemput jadi bebola kecil
  • Goreng hingga kekuningan
  • Bebola akan timbul jika sudah masak


Ramai tanya tun ni masak macam2, tapi kurus je.. hihi... Tun memang mengamal setia set menyusu shaklee, bonus dalam set menyusu ada juga supplement untuk kurus. Lecithin tu memang x tinggal. duk bintulu, angkut ke bintulu, balik kg angkut bawa balik 😂



Set ni nampak kecil tapi power tau!

Lecithin (180 capsule, RP: RM 58.30)


  • Bantu menghalang penyerapan lemak dari makanan yang kita makan. Juga bantu pecahkan lemak di dalam tubuh. Bonus: lecithin bantu penyerapan vitamin larut lemak ke dlm badan :)
Omega Guard ( 90 capsule, RP: 144.43)
  • kurangkan penghasilan lemak yang melindungi organ sekitar pinggang (no more spare-tires!). Hasilkan hormon leptin yang menyekat selera makan dan tingkatkan keupayaan badan untuk membakar lemak
Herblax (120 tablet, RP: 60.95)
  • kombinasi tumbuhan herba yang membantu tingkatkan proses pencernaan. membantu untuk bersihkan perut dan usus, dan buang toksin dari badan. Bantu atasi masalah sembelit secara lembut.
Harga ni harga retailed ye. Tp sempena raya ni, tun nak buat promo tau.


wassap SEKARANG untuk dapat harga istimewa.

eh.. lupa bg nombor tepon 019-9321450  💓  atau KLIK   untuk pertanyaan

4 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Nampak simple tapi sedap ye Tun..

adda syuhada said...

suka bebola keledek tuh...

HeNRieTTa JoSe said...

yummy....

Phong Hong said...

I love anything keledak! Selamat Hari Raya!