Friday, December 2, 2011

interlude lagi?



Assalamualaikum~~

bertemu kembali dgn hari jumaat, penghulu segala hari. dh tahun baru hijrah, xlama lg tahun baru masihi pulak.. tiba2 terasa risau dgn umur yg meningkat, tp arah tuju hidup masih x menentu dan tak byk achievement yg blh dibanggakan.. uu uuu.. sedih pulak rasanya.. kdg2 terlalu byk penyesalan dalam hidup, tp menyesal kemudian tiada gunanya.. betul x? semoga lebih bijak membuat keputusan yg mendatang. even takdir Allah pun boleh berubah dengan usaha, jadi teruslah berdoa semoga menjadi orang yg tidak cepat berputus asa, dan pada masa yg sama tetap redha atas apa jua ketentuanNya.

erk.. mode tazkirah kah? sebenarnya hati x menentu dgn ujian yg datang. kdg2 terpikir 'kenapa aku?'... astaghfirullah.. ujian blh mendekatkan diri padaNya, tp kalau termakan hasutan syaitan, blh jadikan manusia itu futur. moga dijauhkan. pagi ini juga bertanya khabar sahabat maya yg sedang juga ditimpa ujian.. bak kata kak anna, semoga dia kembali pulih.. sama2 mencari kekuatan utk terus redha, insyaAllah.



hmm.. nway, xde resepi utk dikongsi.. udang galah ni ada orang bagi (semoga terus murah rezeki kamu). 1st time makan udang galah. besar2 udang dia. nk bersihkan pun mcm terkial2, last2 my laling yg buatkan semua.. me tumiskan je dlm kuali.. masak sambal semua pandai kot. mcm ayam masak merah je.. isi sgt padat! tp me lagi suka makan udang yg biasa tu. 

ok laa.. masa utk membuat kerja sekolah. dh akhir tahun pun, dah xleh delay n malas2. 

10 comments:

Zaliedana said... [Reply]

Assalam tun,sebagai manusia biasa kita seringkali bersungut kan ats setiap ujian yg Allah bagi,tapi kita patut bersyukur kan,sbb setiap ujian yg dibagi,pasti ada jln penyelesaian n mematangkan diri kita..Kak Ct pon hrp semakin bertambah usia kak ct,semakin byk perkara2 yg buruk yg berubah menjadi baik n nak sgt menjadi ummi n isteri yg penyayang n yg selalu diredhai Allah n suami..Hrp tun juga begitu..
Psttt udang galah tuh yg xtahan tuh..Kat sini mmg ssh sungguh nak dpt.Time peknen baru nih jenuh jugalah hubby cari,sbb mngidam nak mkn,alhamdulillah dpt juga mkn puas2,kalo x,meleleh air liur si syifa,hihi..

Citarasa Rinduan said... [Reply]

tun--
maha suci Allah, jika itu ujian darinya.. maka kitalah yang terpilih dari orang disekelilingnya

dan maksudnya dia maha kaya.. dia ingat dan dekat dengan kita

dik,,. rezeki udang galah jua adalah nikmat darinya..

bolehlah kak makan tengahari sama2 nanti kan.. hehehhe

smile!!

tun_telani said... [Reply]

kak CT dan kak ayu cayang... terima kasih =) sob sob. terharu...

Liza said... [Reply]

salam tun...betul cakap Ct ngan kak ayu...setiap dugaan yg dtg tu ada hikmahnya...dulu pun masa akk kehilangan ibu tersayang dlm skelip mata, semua org cakap ada hikmah disebaliknya...tp smpai skrg pun kami adik bradik xnmpak hikmahnya...mgkn jugak hikmah tu dtg tanpa kita sedar...
ape2 pun redhalah dgn apa yg berlaku, wpun akak tau berat mata memandang berat lg bahu yg memikul....

Gee® said... [Reply]

Ujian dr Allah dtg dlm pelbagai cara...kadang2 nikmat juga adalah satu ujian... ujian sejauh mana kita sbg hambaNya sanggup bersabar dan bersyukur... heeee macam ustazah pulak...

Rabiatun Adawyah said... [Reply]

assalamualaikum....bersabar dan redha serta tawakkal kepada Allah dengan segala ujian mendatang..kerana setiap ujian tu, menjadikan kita terasa lebih dekat padaNya.. Betul ckp CT tu. Ianya mendewasakan kita semua dan mengharapkan kebaikan akan menyinar..Insya-Allah..

Wahhhh..ada udang galah..sedapnyer..akak lum masak lagi ni..best buat lunch :)

cik cek said... [Reply]

Tun...
Bersabar...tenang dan redha dgn apa jua yang menimpa...sesungguhnya Allah lebih tahu apa yg terbaik utk hambanya....kak cek yakin Tun boleh....:)
Tgk udang galah tu je...perut kak cek dah nyanyi2 lagu keroncong...emmm...sedapnya kalau dapat meratah...

Yana Shaiful said... [Reply]

Salam Tun..tazkirah yg mendalam maksudnya pg ni..k.yana jgk sdg menerima ujian dari Allah namun harus redha..ada hikmah disebalik apa yg berlaku..Allah dh merancang yg terbaik utk kita..sabar..

pstt..k.yana dh lama xmkn udang galah..dulu slalu mkn coz pakcik p pancing sndiri..sedap masak gulai :=)

Nieza said... [Reply]

Assalam tun, samalah akak pun Tun selalu juga memikirkan terlalu byk ujian dalam kehidupan kita ni. tapi akak syukur dgn ujian yg diberikan ni lah dapat dekatkan diri akak lagi pada yg maha esa. sama-samalah kita bersabar yer tun..insyaAllah ada hikmahnya setiap ujian yg menimpa setiap hambanya.

sedap lak tgk udang galah ni..terliur sudah:)

ain j said... [Reply]

As ur tagline- Life is a constant battle..! I know u r a fighter..come on! cheer up tun! :)