Friday, November 4, 2011

Semua org pandai buat dah nii...

nasi lemak beras perang

Assalamualaikumm~~~

lambat tun bersiaran arini.. biasa laa, tgh2 gloomy, nk mengarang pun xde mood. moga dgn ujian yg menimpa, Allah hapuskan dosa dan kurniakan syurga di sana. amiinn..

pagi td ada hal, so keluar ke bandar.. sebab tu senyap je. kalau x, pepagi dh ngadap blog kan.. arini nk tayang nasi lemak 2 hari lepas.. sbb ada sekor ikan cencaru dlm peti, x tau nk masak ape. fikir2, mcm dh lama sgt x buat nasi lemak. ye laa, tgh mengurangkan santan dlm masakan, kn. nasi lemak ni pun, tun letak sikit je santan. lebihkan halba dan halia utk bagi bau yg wangi kat nasi..


 

xde resepi pun nk letak.. utk nasi tu just letak beras, santan, air, halia dan halba. sbb xde daun pandan. kalau x tun letak daun pandan, x letak halba..

sambal pun campak2.. tun mmg akan goreng dulu ikan bilis tu.. pastu masukkan dalam sambal. tun x suka mkn sambal ikan bilis yg x digoreng terlebih dahulu.. ikut selera masing2 la kn..

hmmmmm... mesti masing2 excited nk raya kan.. tun mcm xde perasaan je.. sbb tahun ni raya kt bintulu.. dh hampir kosong dh kawasan ni.. sedihnyer.. 

Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua pengunjung Life is a Constant Battle... have a safe journey home.. have a blast eid with the loved ones..


9 comments:

Nieza said... [Reply]

assalam dik Tun!...akak pun glommy gak dik...huhu tumpang mkn nasi tun ni lah yer..hehe

Salam aidiladha juga buat Tun di rantauan orang...samalah kita beraya di tempat org juga:)

nOOrsha said... [Reply]

salam tun/... eh kebetulan la.. arini akak wat nasi lemak juga.. tp wat versi kekurangan.. haha..takde timun, takde kacang, takde ikan bilis.. sambal kerang ngan ayam goreng je.. malas sungguh nak masak2 ni..huhhu

Ezadlieza said... [Reply]

fuhhhh...lajunya nieza dan noorsha dtg umah tun...dah makan ker dorang semua tu...akak pun dtg nak rasa gak nih...fuhh siap ada ikang tu...sedap sedap sedap..

Zaliedana said... [Reply]

Tun Kak Ct pon wat nasi lemak rini,tapi versi semekin jer,coz ikn bilis n telur jer,sbb dah abiskan semua stok bhn,esk nak blk kg..Kak Ct kalo ikn bilis mmg suka goreng dulu,kalo xgoreng rasa cam xleh telan lak,kalo beli nsi lemak pon,kalo ikn bilis xgoreng,mmg tolak tepi ler..
Eh kak ct amk ksmpatan nih nak ucpkan Selamat Hari Raya Aidil Adha utk Tun eks,maaf segala slh slp,jgn sedih2 tau..

EmbunRosaliza said... [Reply]

Assalam Tun,sebelum off pc akk ni singgah jap umah tun:~

nasi lemak nasi yang tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas, sentiasa menjadi pilihan tak kira pagi tgh hari atau pun mlm, kalo dulu2 biasanya nasi lemak buat bf je. akk suka juga letak halba wangi je bau.

Selamat Hari raya aidil adha buat tun n suami, jgn sedih2, raya haji ok la tak semeriah raya puasa.

iva | in my kitchen said... [Reply]

ohh semalam iva mengidam nasi lemak dgn sambal alih2 pegi makan kat kopitiam heheh...kasi la sikit...sedapnyerrr *ngidam balik*

Nurul said... [Reply]

Salam Aidiladha buat Tun & suami..

uissh, sedapp tgk nasi lemak tu... ader ikan lagi... :)

nuwairani ismail said... [Reply]

selamat hari raya kak tun...kite pon beraya kt sabah je...

Diana @ Melley Mey said... [Reply]

Assalamualaikum tun..
Salam Aidiladha buat tun n suami..
ermm.. menu mcm nie ler yg menyelerakan nie tun.. sedap! nampak lg ikan goreng ngan sambal tu.. waaah!!! mmg terliur akak tgk