Wednesday, September 28, 2011

not so wordless....

google image

Assalamualaikumm...

jus yg elok utk kesihatan.. bila google, byk benefit nih.. compared to juicer, better if you just blend the apple dan carrot, so that you get all the fiber. tp kalau tekak xleh terima tu, guna je laa juicer or lepas blend tapiskan.



Per serving:
  • 1 green apple (Granny Smith)
  • 1/2 carrot
  • 1 tsp susu pekat
  • ais
  • air secukupnya

blend everything. kalau guna juice, doublekan buah sbb nnti dia buang serat.

ps: tuan rumah tgh wat keje sekolah, thus this short n3.

tq for visiting ^^

7 comments:

Ida,Japan said... [Reply]

memang segar jer bila masuk tekak jus cam gini.....nk buat malas jer k'ida ni tun

Nieza said... [Reply]

Assalam dik Tun cyng!...wahhh tak kan jamu air jus jer ni...jauh tau akak terbang...hehe sedapx2 tu tambah lak fiber bagus utk diet ni..:)

tun_telani said... [Reply]

kak ida: tgh2 malas pun blh wat ni.. blend je semua ^^

kak nieza cayanggg ^^ tun tgh diet nii, smp org dtg pun kene diet jugak. hihi

Yana Shaiful said... [Reply]

Xnak kaco org bt keje skolah..K.yana singgah nak amek jus jee segelas.. sejuknyaa tekak nii :=)

nuwairani ismail said... [Reply]

hihih...minum sedap...tapi nak buat tu macam liat betol....nk kene kuarkan blender la...cuci dulu blender bersih2..maklumlah takde fruit processor

Anna Qawina said... [Reply]

Tun : diet tak habis lg ke?
td tgk begedil kat blog kak Lieza..Tun kata suka mkn begedil ngan soti...haha..soto + roti = soti??..heheh..gurau jek...piss!!

izahdaut said... [Reply]

sangat bagus tuk mata pun kan.. sila sila la berdiet. kalau nk tau, akak suke gak minum gini. tapi pastu mula nak cari makanan pedas jugak. ha selra org tua susah betui nak control