Monday, May 7, 2012

Buah Tangan dr HaSue ^^ mcm2 adaaaa....

ni laa rupa kelupis

assalamualaikummm ^^

n3 khas untuk menunjuk2 dan berbangga menghargai pemberian rakan blogger yg chantek jelita dr mukah, sape lagi kalau bukan kak Hasue. hihi....semalam dpt msg kak sue ckp nk singgah kasi kelupis jap.. owh, sungguh gembira. walaupun cuma kejap berenti tepi simpang kan. hihi.. pastu utk menyediakan perut utk dipenuhkan dgn kelupis nih, tun pun bertali skipping dgn hebatnya. siap terlambat lg kuar umah sbb mandi2 n wangi2 dulu baru kuar. ye laa, xkan nk laga2 pipi dgn bau macham peluh kan. hihi...

bunga pun disponsor oleh kak sue.. hihi..

1st time dpt makan kelupis, rasa dia mmg ala2 lemang, cuma lemang dibakar, yg ni kukus.. eh, memandai je. rasa mcm betul dh dikukus.. x pasti pulak daun apa yg diguna nih.. kelupis hasil dari acara 'makan tahun' kat kampung kak sue kat bekenu nun... (tun pun xtau makan tahun tu ape.. hihi.. )



dlm plastik bungkus kelupis tu ada jugak 2 jenis kuih nih..kuih peneram dan yg bungkus dlm daun tu tun xtau nama dia apa. hihi..



isi dia.. ala2 pulut manis gitu.. mcm wajik ada gak, tp wajik veris lembut..



haaa.. yg ni pun jakun tun nengok.. kak sue kata ni terung, terung apa ntah lupa dh. masak wat lauk. tun x kerat lg, nnti dh kerat tun tunjuk dlm dia camner.. 



tembikai hasil dr kebun ayah kak sue.. besar.... patut laa anak dia tanam pokok semua hidup segar bugar, ikut pakcik tahir rupa2nya.. nnti kene gi menuntut, tun tanam pokok semua mati.. huhu..

dan yg paling penting.. ni haaaa.....



labuuu!!!!

hahahaha.. tiap2 kali mkn labu kompom ingat kat kak sue lepas nih.. labu yg kak sue bg last time tahan 6bulan lepas dipurikan dan difrozen. tgk yg ni tahan bape lama pulak.. hihi... pasni pasti mcm2 kuih labu muncul :D

kepada yg jeles tu, meh pindah bintulu.. /wahaha

thank you kak sue.. 2hari ni xyah masak nasi.. arini kelupis cicah rendang, esok kari pulak kot. hihi..
 ^^

ps: puas hati dpt cubit pipi budak mata sipit baru bangun tido byk2 kali... hihi


14 comments:

atie @ ejay said... [Reply]

salam tun..
bertuah tun..mcm2 ada.
msa kat srawak dulu biasa tengok terung tu..dorang buat mcm msak asam pedas klu tak silap hihi

Diana @ Melley Mey said... [Reply]

Assalamualaikum tun..
waaah!! seronoknyaaaa dapat buah tgn dr hasue... tu akak tgk ada kelupis tu... Alahai!!! sedapnya tu kan tun...

HaSue said... [Reply]

Tak aci laa tun,berat dah turun berkilo2 lepas skipping baru turun jumpa akak.hahaha<-ayat org jeles tgk org kurus

Wehh..itu Terung Asam ler..terung masam ..sama la..hehe.. biasanya org jual yg dah kuning,tp aritu semua baru kuning skit2.. tp ok jek tuu.. femes kat srwk ni tun.kalo org srwk x kenal mmg harus dibuang negeri.haha..statement ganas. Kulit dier tebal sket..sedap tuu kalo masak ngan ikan,xyah buh asam keping dah..akak selalu msk ayam kicap pun buh terung nih..kena tggu betul2 lembut laa k.hee

Pastu yg kuih mcm wajik tu mmg wajik laa..lembut ye tun..biasa wajik keras ke ek?hehehe.. Kdg2 dpt wajik mentah tu nasib laa..kalo dpt yg mentah skit nasiknya tu akak frust jek. penyaram tu lembut x?kalo x lembut gi wat sndiri yer..hahah.yg tu mmg kire nasib jek kalo dpt yg sedap ke tidak..makan tahun tu nanti akak citer sikit2 kalo rajin.heee

pastu nk komen apa lg ek..lenkali tun record laa ek apa yg akak explain..hahaha..gurau je tun.sukaaa dpt jumpa tun smlm..cam x abis2 nk nyembang jek!
akak pun seround lg mkn kelupis mlm ni..kukus balik mmg best jek tun..

dZana said... [Reply]

wah tun .. murah rezeki tun.. dpt merasa air tangan sue n hasil kebun jugak.. smga melimpah2 lagi rezeki sue yer..

Nieza said... [Reply]

wahh tumpang jeles juga tgk tun dapat mcmx2 buah tgn dr sue tu..sedapnya tgk kelupis tu.lama akak tak buat.dulu pernah belajar buat dgn seorang kakak yg dok di Brunei.tapi nak buat tu kena guna daun khasnya sini tak ada..memang sedap mkn dengan rendang kelupis tu.

Mas said... [Reply]

bestnyaaaaaa....
jelesss ni ngan ko tun...he3

Alhamdulillah...
murah rezeki tun....
begitu juga dengan yg memberinya..
moga berlipat ganda dimurahkan rezekinya sekeluarga....

Qasey Honey said... [Reply]

wah beruntungnya ade org nak bagi kuih tu...sgt jeles tgk...hehehe...kita dapt tgk aje..huhu

quinnie said... [Reply]

wahhh bestnya..macam2 ada...jenuh tun nak perabih sorang2 ni..kekekek...meh kasi kat kita...kekeke...tukar ngan paste kuetiau nak? hehehhe

Mama Hawa/Mama Nani said... [Reply]

Salam Tun..
wah best nyer!!!
dpt jumpa Hasue yg putih melepak
cun melecun!!!
nk tgk muka Tun susah!!
best kan dpt buah tangan!!!
psst labu g besar tuh nk buat apa Tun..

anymz said... [Reply]

bestnya dpt buah tangan dari hasue..baik betul mek mukah tu ya tun..ehem2 kalau tak baik pun kata je lah baik kan tun kan?..haha
mek sue jgn marah (kes akak jeles tak dpt rasa kelupis nih)

akak pun rindu dgn kwn2..jarang2 dpt update ni tun..silap2 start bulan depan menyepi terus...byk sgt hal yg nak di settlekan...

Anonymous said... [Reply]

wahhhh murah rezeki u!
mcm2 buah tgn dpt..hebat:)

~cikni comel~

Ryo Azhar said... [Reply]

huhuhu....bila la agaknya ryo nak dpt kelupis yg ada bunga2 gini ye.hehehe

ija said... [Reply]

bestnye kelupis...terung masam sedap campur dalam kari ayam.

Mel said... [Reply]

Saya pun duk kat Bintulu!!Salam kenalan Kak Tun! ^_^